Skip to content Skip to footer

Overige projecten

Een greep uit mijn opdrachten en projecten:

  • In een organisatie leidde ik als interim algemeen directeur de kanteling van beherend naar ondernemend en het herstel en de verdere ontwikkeling van belangrijke stakeholderrelaties. Met meer externe zichtbaarheid en klantfocus kunnen de ambitieuze doelstellingen (met een grote investeringsopgave in vastgoed) nu beter worden bereikt. 
  • Als executive coach begeleide ik honderden mensen in hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Ik ben een coach in leidende rollen, coach in organisatiebegeleiding en de individuele coach van ondernemers, c-level leiders en talenten op weg naar een dergelijke positie. Daarnaast fungeer ik als schaduwmanager van interim collega’s. 
  • Een mooie tweedaagse die ik begeleidde met een directieteam over onder andere leiderschap, eigenaarschap rondom een meerjarenplan en de onderlinge ineffectieve patronen, waarbij ik aan het eind van de tweedaagse van de hele groep een staande ovatie kreeg voor mijn begeleiding.
  • En, omdat het de diversiteit van mijn ervaring weergeeft: het bedenken en implementeren van een klantbedieningsconcept voor een bekende Private Bank voor de bediening van klanten aan de telefoon (in plaats van in chique kantoren).
  • Tot slot, ik ben trots op hoe wij (vanaf 1998) het boutique advies- en managementbureau, waar ik één van de 2 eigenaren was, hebben uitgebouwd naar 25 professionals met een vestiging in Nederland en in België. Een groot deel van mijn tijd was ik actief bij gerenommeerde organisaties als Wolters Kluwer, Planet Media Group (later onderdeel van KPN), AXA, Zorg en Zekerheid, Truston (IT) en Leaseplan. Daarmee leverde ik – naast mijn management taken – jaarlijks vaak de hoogste absolute bijdrage aan onze omzet en bedrijfsresultaat. Daarnaast was ik mede verantwoordelijk voor het opdrachtmanagement van onze professionals bij organisaties als KPN, Quest, Libertel/Vodafone en NVM/Funda.

    Naast de successen kon ik ook groeien van het faillissement (in 2003), ondanks alles een waardevolle en leerzame ervaring. Net zo leerzaam als de beëindiging (in 2016) van de zakenrelatie met mijn toenmalige compagnon, waarmee ik in 2003 een nieuw bureau opzette, dat al die jaren succesvol was. 

    In beide gevallen leerde ik dat ik voor hoge kwaliteit ga, een hele goede relatie onderhoud met mijn klanten en dat ik moest kiezen voor een positionering (c-level, strategisch), waarin ik meer tot mijn recht kom.